Tartışmasız türünün efsanesi olan Diablo’nun geri dönüşü büyük yankı uyandıracak. Bizde Diablo 3 Krallığı’nın bekçilerinden biri olan içerik geliştirici ve tasarımcı Kevin Martens’ı yakaladık ve Diablo 3 oyuncularını Sanctuary’nin karanlık fantazilerle dolu yeni dünyasına yapacakları yolculukta onları nelerin beklediği hakkında konuştuk. Martens beklendiği üzere oyunun çıkış tarihi ve konsollara da uyarlanacağı söylentisi konusunda şifreli konuştu fakat oyunla ilgili merak edilen bazı detayları da bize vermeyi ihmal etmedi.
Atomic Gamer: Günümüzde RPG türünü çok sık göremememizin sebebinin ne olduğunu düşünüyorsunuz?
AG: Evet,geçen bunca yılın ardından insanlar geri gelmeye devam ediyor. Peki türün durumu hakkında ne düşünüyorsunuz?
KM: Bence RPG hakkındaki en güzel şey pratik ve etkileyici olmaları. Diablo’yu örnek alırsak, oyunu oynamak için bir tıklama yeterli oluyor. Sanıldığı kadar karmaşık değil. Birkaç büyü ve iksirleriniz var.Pek çok insan aksiyon ihtiyacı duyduğunda bu çeşit oyunları denemeye niyetleniyor ama karmaşık ve kafa karıştırıcı bulduğundan denemekten çekiniyor.
AG: Sizce bu eski formül hala yeterlimi? Yeni Diablo oyunu kendisini bunların üstüne taşıyabilmek için serinin zaten başarmış olduğu şeylere rağmen neler yapmalı?
KM: Bu aşamada, oyunun başarısını etkileyecek çok fazla geliştirme gerçekleştirdik. Sizinde belirttiğiniz gibi asıl olan bu türde yani aksiyon-RPG türünde çok fazla oyun yok. Eğer gerçekten tekrar tekrar oynanabilen bir oyun ortaya çıkarırsak ve bunu yeni bir oyun motoruyla ve düşük sistem gereksinimleri ile edindiğimiz Battle.Net deneyimlerini birleştirebilirsek, arkadaşlarınızla çoklu oyuncu deneyimleri yaşayabileceğiniz, uzun soluklu ve oynaması kolay bir oyun ortaya çıkabilir. Böyle bir oyunu insanların sevmemesi zor.
AG: Diablo III’ün seriye getireceği önemli özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
KM: Yeni olarak söylenecek ilk şey oynanabilir 5 sınıf olabilir ki bunların 4 tanesi Diablo evrenine göre yeni sınıflar. Bunların yeni pek çok özelliği bulunuyor. Bu sınıflara baktığınızda hangi güçleri seçeceğiniz veya nasıl bir büyücü olacağınızın dışında oyunda çok fazla farklı yön bulunuyor. Rune adını verdiğimiz bir sistemimiz var. Bu sistemle oyundaki Rune’ları alarak farklı güçlerle kullanabileceğiniz özellikler ortaya çıkıyor.Örneğin Witch Doctor “Kurbağa Vebası” adını verdiğimiz büyüsü ile kendini dev bir kurbağaya dönüştürüyor.Düşmanı yutup altınlarını ele geçiriyor. Evrenimizi daha önce görülmemiş ölçüde değiştiriyoruz. Görev sistemini geliştirdik ve hikayeyi daha da derinleştirdik. Böylece oyun Diablo 2’ye göre tekrar oynanabilirliği arttırılmış oldu. Bunlar yaptığımız yeni şeylerin bir kısmı.Özellikle çoklu oyuncu bölümünü daha da geliştirdik.Battle.Net artık çoklu oyuncu sistemleri için yeni bir standart olacak.
AG: Diablo III ile pek çok yeni oyuncu, Diablo evreni ile tanışacak.Blizzard bu yeni kitleyi arttırmayamı, yoksa eski oyuncuları tatmin etmeyemi yönelecek?
KM: Bence ikisi de önemli. Biz her açıdan oyunu basit kılmaya çalıştık. Sistem gereksinimlerini düşük tuttuk.Oyunu oynamak için yeni bilgisayar almanıza gerek yok. Biz tüm oyuncuların oynayabilmesini arzuluyoruz.Oyuna başladığınızda her şey oldukça basit ve oynanabilirlik yüksek seviyede olucak.
AG: Diablo III’ü bu türde yeni gelecek diğer oyunlardan ayıracak özellikler olarak neleri söylerdiniz?
KM: Bence, öncelikle Sanctuary’nin benzersiz olması. Örnek verirsek, çok çeşitli zindanlar, yaratıklar, döngüler var.Kısacası her şey çok çeşitli. İçerde aynı yaratığın farklı güçlere sahip halini görebilirsiniz. Tamamen farklı bir yaratığı da görme imkanınız var. Bu Diablo’nun en bilinir özelliği.Ve tabiiki Battle.net.Maalesef pek çok RPG oyunu multiplayer desteklemiyor.Biz bu oyunu yaratırken öncelikle multiplayer sistemini göz önüne alarak yarattık.Ayrıca kesintisiz olması da oldukça önemli bir konu. Oyunda tek başınıza oynarken arkadaşlarınız istediği zaman size katılabilir yada ayrılabilir ve bunların hepside kolay bir şekilde gerçekleşiyor..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder